هم اکنون ۳۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 04 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه سیزدهم آبان ۱۴۰۲، اعلام کرد.
بر اساس این اطلاعیه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۶۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۵ هزار و ۱۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۵۴ هزار و ۷۵۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۵۶۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۴ هزار و ۴۳۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۵۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
هم اکنون ۳۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
متاسفانه در هفته گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کرونا در فارس گزارش شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۲۱۴ نفر رسیده است.
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۸۹۵ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دز، به هشت میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۰۰ دز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۹۹ دز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۱۵ دز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۹۳ دز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۹۳ دز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار